האם אתם בעלי הפרעת קשב? יתכן שאתם לא מודעים לכך • האזינו

עניין משפחתי No Comments on האם אתם בעלי הפרעת קשב? יתכן שאתם לא מודעים לכך • האזינו

רחל פסטג שוחחה עם חיים דיין ממכון "הקשב", על הפרעות קשב וריכוז והקושי המיוחד של אותם אלה שאפילו אינם מודעים לקושי האובייקטיבי שקיים אצלם

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חיים דיין, דוקטורנט בתחום קשב וריכוז ויו"ר מכון "הקשב" שוחח עם רחל פסטג בתכנית "עניין משפחתי", על קשיי קשב וריכוז בקרב בחורי ישיבות. "קשב וריכוז זו תופעה שיש לה הגדרות מאוד ברורות", פתח דיין. "יש לה שלושה ביטויים: אחד מצב שבו קשה לאדם להתמקד בדבר אחד, לשים לב לפרטים, להחזיק קשב לאורך זמן. מופע שני זה עודף מרץ, תנועתיות ורצון לקבל הכל מיד. השלישי הוא שילוב של שניהם ביחד שהוא הכי מצוי. על זה נספחים הרבה מאוד לוויינים".

לדבריו "זה נושא שאין עליו מספיק מידע. אותם נערים שמודעים לזה שהם מתמודדים עם הפרעה הם נמצאים במקום אחד, הם יודעים מה מחכה להם פחות או יותר, אבל יש את אותם אנשים שלא יודעים בכלל שיש להם קושי אובייקטיבי והם חושבים שאולי סתם אין להם חשק ללמוד".

הוא הוסיף: "אחד הדברים האופייניים לאנשים האלה זה שהם לא מספיק ריאליים ומחוברים למציאות, לכן הרבה פעמם אנחנו יכולים למצוא שהם מדמיינים שזמן אלול יראה טוב במיוחד, ואז כשזה מתנגש בסלע המציאות יש אכזבה מאוד גדולה".



0 תגובות